onsdag 2 september 2009

Äckligt och äckligt...


För den här mannen funkade det bra i alla fall!







... inte är det väl direkt äckligt. Rätt spännande litet projekt, kan jag tycka! Bara mjölken blir "som den ska" så finns ju inga hinder. Intressant också att höra hur roligt hans tjej tycker att det är när han behöver köpa BH. Heh.

Jag försöker tänka i termer som "om det vore meningen att det skulle vara så här hade det fungerat från tidernas begynnelse." Och vem vet? Det hade det kanske gjort om Homo Sapiens hade försökt? Vem vet om de faktiskt försökte? Det hände säkert då och då att mammor dog i barnsäng (eller vad man nu ska kalla ett jordgolv) och kanske, kanske det var en och annan man som då själv försökte amma det moderlösa barnet. Tyvärr lär det väl ha tagit för lång tid för mannen att få fram nåt, så jag gissar att man hämtade en kvinnlig amma istället. Jag hoppas det.

Och tänk om det i jämställdhetens namn skulle betyda att löneskillnaderna mellan män och kvinnor bara *poff* försvann?! (bäst att påpeka att jag inte var allvarlig där)

Jag försöker verkligen tycka att det här är ballt och det är något vi i icke-svältande västvärlden ska hålla på med bara för att det är kul. Men jag lyckas inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar